Senior Salaris Administrateur
Details
Kent de salarisadministratie in AFAS geen geheimen meer voor je en ben je toe aan een volgende stap? Dan gaan wij graag in gesprek met je. In het HR-Serviceteam van Gelre ziekenhuizen komt binnenkort ruimte voor een senior salarisadministrateur.
De Afdeling
Je komt te werken in het HR Serviceteam, dat zelfstandig een adequate personeels- en salarisadministratie voor 3600 medewerkers van onze beide ziekenhuizen voert. We doen dit met 8 medewerkers. De juiste en tijdige verloning van de salarissen voor de medewerkers is waar het allemaal om draait. Om een optimale service te bieden, bemensen wij ook de HR Servicedesk, waar medewerkers uit de ziekenhuizen terecht kunnen voor vragen.
We beginnen iedere week met een weekstart, waardoor we op de hoogte blijven van alle relevante ontwikkelingen en waarin we onze behaalde successen delen en vieren. Het team gaat momenteel door een transitie richting zoveel als mogelijk digitaal werken, waarbij de nadruk van de werkzaamheden steeds meer op advies en controle komt te liggen en de administratieve handelingen meer gefaciliteerd worden door het systeem (AFAS).
We beginnen iedere week met een weekstart, waardoor we op de hoogte blijven van alle relevante ontwikkelingen en waarin we onze behaalde successen delen en vieren. Het team gaat momenteel door een transitie richting zoveel als mogelijk digitaal werken, waarbij de nadruk van de werkzaamheden steeds meer op advies en controle komt te liggen en de administratieve handelingen meer gefaciliteerd worden door het systeem (AFAS).
Werkzaamheden
Als senior salarisadministrateur krijg je de ruimte om je eigen inbreng te hebben op de verandering waar we midden in zitten. Je hebt 2 directe collega’s. Met elkaar neem je de maandelijkse salarisrun voor je rekening, waarbij jij als senior kan anticiperen op fiscale wet- en regelgeving. Daarnaast werk jij in samenspraak met onze functioneel beheerder AFAS continu aan de optimalisatie van de werkprocessen en inrichting in AFAS. Kleinere aanpassingen doe jij zelf, de grotere inrichtingsvraagstukken pak je samen met functioneel beheer op. Jij overziet daarbij alle processen van de salarisadministratie. Je legt de link met andere afdelingen, zodat je alle verbindingen vanuit de salarisadministratie kunt maken. Hierbij onderzoek je of de werkprocessen efficiënter en slimmer gemaakt kunnen worden. Jij bent hiervoor gesprekspartner voor directe collega’s en medewerkers van andere afdelingen. Daarnaast leidt en coördineer je projecten binnen de salarisadministratie en stem je dit af met de andere afdelingen en stakeholders binnen de organisatie.
Functie eisen
Je krijgt energie van het coördineren, plannen en bewaken van de verschillende werkzaamheden met het doel het implementeren van wet- en regelgeving op een efficiënte en gebruikersvriendelijke manier. Je hebt veel inhoudelijke kennis waardoor het voeren van een deugdelijke salarisadministratie voor jou een vanzelfsprekendheid is. Door je ervaring met salarisadministratie en kennis van AFAS weet je samen met de collega’s vanuit de wensen een goede vertaalslag te maken naar een soepele salarisadministratie.
Je herkent jezelf in onze kernwaarden: persoonlijk, energiek, ondernemend en verbindend.
Voor deze functie vragen wij in ieder geval:
Je herkent jezelf in onze kernwaarden: persoonlijk, energiek, ondernemend en verbindend.
Voor deze functie vragen wij in ieder geval:
- PDL afgerond en bij voorkeur ook je VPS behaald;
- HBO werk- en denkniveau;
- Actuele kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van salarisadministratie;
- Kennis van de cao-ziekenhuizen is een grote pre;
- Ruime ervaring met AFAS (Profit en InSite);
- Meerjarige ervaring met salarisadministratie (> 5 jr);
- Affiniteit met data.
Ons aanbod
- Het betreft een brede en uitdagende functie binnen een professioneel team waarbij het belang van de klant centraal staat. Al met al een salarisadministratie binnen een complexe omgeving waarin je jouw ervaring mooi kunt toepassen;
- Wij bieden je een baan voor 32 uur (flexibel inzetbaar) per week. In eerste instantie ontvang je een jaarcontract, met uitzicht op een vaste aanstelling;
- Je ontvangt een marktconform salaris, inschaling geschiedt in FWG 50 conform cao ziekenhuizen;
- Daarnaast bieden wij uitstekende arbeidsvoorwaarden zoals een ruime vakantieregeling, een eindejaarsuitkering en vakantietoeslag van 8,33%, en een fiscaal aantrekkelijke meerkeuzesysteem waar je direct aan mee kan doe voor de fiscaal voordelige aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een tablet/smartphone of je sportschoolabonnement;
- Een laptop en mobiele telefoon in bruikleen;
- Thuiswerken is mogelijk en wordt gefaciliteerd;
- Werken in Gelre betekent werken in een mooie, groene omgeving van de Veluwe en aan de rand van de IJssel in een voormalige Hanzestad met alle voorzieningen die je mag verwachten. De locaties zijn centraal gelegen en uitstekend bereikbaar via de A1, A50 en de N348.
Organisatie
Gelre ziekenhuizen is een topklinische ziekenhuisorganisatie met locaties in Apeldoorn en Zutphen. Daarnaast beschikt Gelre in Lochem, Doesburg, Dieren en Epe over buitenpoliklinieken en een Diagnostisch Centrum in Apeldoorn.
Met meer dan 3.600 betrokken medewerkers, van medisch specialist tot vrijwilliger, werken we elke dag aan een betere gezondheid voor de 350.000 mensen in ons verzorgingsgebied. Op die manier zijn we figuurlijk én letterlijk (in) het hart van de zorg in onze regio. Daarnaast vervullen we vanuit onze specifieke kennis en kunde op een aantal medische gebieden een bovenregionale functie.
Gelre ziekenhuizen is ambitieus en transformeert de komende jaren vanuit een solide fundament naar een veelzijdige (netwerk)organisatie voor persoonlijke en hoogwaardige medisch specialistische zorg. De strategie voor de periode 2019-2025 heeft ‘Zorg beter voor elkaar’ als centraal thema.
Met meer dan 3.600 betrokken medewerkers, van medisch specialist tot vrijwilliger, werken we elke dag aan een betere gezondheid voor de 350.000 mensen in ons verzorgingsgebied. Op die manier zijn we figuurlijk én letterlijk (in) het hart van de zorg in onze regio. Daarnaast vervullen we vanuit onze specifieke kennis en kunde op een aantal medische gebieden een bovenregionale functie.
Gelre ziekenhuizen is ambitieus en transformeert de komende jaren vanuit een solide fundament naar een veelzijdige (netwerk)organisatie voor persoonlijke en hoogwaardige medisch specialistische zorg. De strategie voor de periode 2019-2025 heeft ‘Zorg beter voor elkaar’ als centraal thema.
Procedure
Je ontvangt een ontvangstbevestiging van je sollicitatie. Wij gaan zo spoedig mogelijk aan de slag met het selectieproces.
Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Kirsten Achterberg, manager HR Serviceteam, via k.achterberg@gelre.nl.
Interesse?
Lijkt het je leuk om ons team te komen versterken? Reageer dan zo snel mogelijk. Bij voldoende reacties sluiten wij de vacature.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.