Informatiemanager

Details

De zorg is volop in beweging. Zeker daar waar het de informatievoorziening en digitalisering betreft. Informatiemanagers, informatieanalisten en functioneel beheerders spelen hierin een onmisbare, adviserende, specificerende en ondersteunende rol op de scheidslijn van zorgprocessen en (geautomatiseerde) systeemfuncties.

De Afdeling

Kerntaken van de afdeling Informatievoorziening en Technologie (I&T) zijn het definiëren en uitvoeren van beleid op het gebied van (bestuurlijke) informatie voorziening en het hier binnen ontwikkelen, beheren en in standhouden van de geautomatiseerde informatie systemen ter ondersteuning van de zorg en bedrijfsondersteunende processen in zowel de eigen ziekenhuisorganisatie als in de zorgketen waar deze onderdeel van uitmaakt. De afdeling I&T ondersteunt gebruikers bij het gebruik van de door haar beschikbaar gestelde ICT-middelen bij hun werkzaamheden en adviseert de organisatie bij keuzes waarbij ICT een belangrijke rol speelt.

De Information manager is in de afdeling Informatievoorziening en Technologie (I&T) werkzaam binnen het CIO office en wordt hiërarchisch aangestuurd door de CIO en ontvangt functionele leiding van de  CMIO, CNIO of de CBIO.

Werkzaamheden

De informatiemanager heeft gedegen inzicht in de organisatie en haar doelstellingen, houdt zich op de hoogte van (markt)ontwikkelingen op het gebied van organisatie en informatievoorziening.

De informatiemanager vervult een sleutelpositie in de totstandkoming van praktische, effectieve oplossingen, een digitaal operationeel model en een toekomstgericht IT landschap voor het bedrijfsdomein waarvoor hij/zij is aangesteld.

Hij/zij voelt zich  medeverantwoordelijk voor het realiseren van de doelen van het bedrijfsdomein.  De information manager zet een duidelijke visie voor het bedrijfsdomein neer, beschrijft transitie- en oplossings-scenario’s en stelt hiervoor kaders en richtlijnen op.

Dit alles wordt samengebracht in een (meerjaren) domeinplan waarvan de information manager pleitbezorger is.

De information manager schakelt met vele stakeholders om de lange termijn ontwikkelingen en behoeften te doorgronden en te volgen. CxIO’s, CTO, Domeineigenaren, Enterprise Architect, architecten, portfolio manager, informatie analisten en project managers behoren allemaal tot de gesprekspartners bij wie hij/zij draagvlak en acceptatie creëert.

Functie eisen

# Professioneel profiel:


Voor adequate functievervulling is een academisch werk/denkniveau wenselijk en een opleidingsrichting bedrijfskunde/bestuurlijke informatiekunde of informatica.

# Kennis:


  • Kennis van de doelstellingen en business-strategie van Gelre en van één of meerdere informatiedomeinen, alsmede van werkprocessen en procedures.

  • Kennis op één of meerdere strategische thema’s, van (markt)ontwikkelingen in de gezondheidszorg, wet & regelgeving en IT.

  • Inzicht in bestuurlijke en politieke verhoudingen.

  • Een brede en ruime werkervaring in het informatiemanagement en in de samenhang van bedrijfsprocessen en informatievoorziening.

  • Gedegen en specialistische kennis van methoden en technieken op het vakgebied van informatievoorziening, projectportfoliomanagement, requirementsmanagement, projectmatig werken en procesgericht werken.

# Zelfstandigheid:


  • De information manager organiseert het eigen werk zelfstandig aan de hand van beleidslijnen en geeft richting aan het werk van anderen.

  • Hij/zij komt op basis van analyses en probleemoriëntatie tot zelfstandige oplossing van complexe en uiteenlopende vraagstukken, en etaleert in hoge mate initiatief en creativiteit hierbij.

  • Een hoge mate van zelfstandigheid is gewenst bij het ontwikkelen van beleids- en/of projectvoorstellen en het schrijven van daaraan gerelateerde notities/documenten;

  • Hij/zij weet weerstanden bij uitvoering/invoering van zaken op juiste wijze te schatten en op te lossen.

  • De te bereiken resultaten in de functie zijn eerst op middellange termijn waarneembaar en van groot belang voor Gelre ziekenhuizen.

  • Bij complexe vraagstellingen betreft de information manager tijdig experts van binnen en/of buiten de organisatie.

# Sociale vaardigheden:


  • Het onderhouden van in- en externe contacten op verschillende niveaus, het geven van advies en het geven van inhoudelijk leiding stellen met name eisen aan luistervaardigheden, tact, overreding- en overtuigingskracht, het motiveren van anderen en het overbruggen van (belangen)tegenstellingen.

  • Hierbij is een klant- en resultaatgerichte attitude vereist.

  • Op meerdere momenten zijn er intensieve en complexe onderhandelingssituaties die adequaat gestuurd dienen te worden en conflictsituaties beheerst. Hiervoor is onder andere gezag nodig vanuit het functioneren.

  • Gezag is eveneens vereist uit oogpunt van controle en correctie in het kader van projectmanagement, waarbij ook besluitvaardigheid aan de orde is.

Ons aanbod

Wij bieden een werkomgeving die volop in ontwikkeling is. Een uitdaging in een omgeving, waarin je dagelijks ervaart hoe belangrijk goede zorg is voor iedereen en het belang van een goede informatievoorziening daarbij.

De arbeidsvoorwaarden die wij je bieden, zijn marktconform en conform de CAO ziekenhuizen.

Werken in Gelre betekent werken in de mooie, groene omgeving van de Veluwe. Alle voorzieningen die je mag verwachten zijn aanwezig. De locaties, Apeldoorn en Zutphen, zijn centraal gelegen en uitstekend bereikbaar via de A1, A50 en de N348.

We vinden het belangrijk dat je qua werk en privé goed in balans bent. Daarom houden wij zoveel mogelijk rekening met de wensen die je hebt ten aanzien van je werktijden en de werklocatie.

Daarnaast bieden wij uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals een ruime vakantieregeling, een eindejaarsuitkering en vakantietoeslag van 8,33%, premiekorting op je verzekeringen en een fiscaal aantrekkelijk meerkeuzesysteem, waarmee je spaart voor bijvoorbeeld een fiets, een tablet/smartphone of je sportschoolabonnement.

Organisatie

Gelre ziekenhuizen is een topklinische ziekenhuisorganisatie met locaties in Apeldoorn en Zutphen. Daarnaast beschikt Gelre in Lochem, Doesburg, Dieren en Epe over buitenpoliklinieken en een Diagnostisch Centrum in Apeldoorn. Met meer dan 3.600 betrokken medewerkers, van medisch specialist tot vrijwilliger, wordt elke dag gewerkt aan een betere gezondheid voor de 350.000 mensen in het verzorgingsgebied. Gelre ziekenhuizen is ambitieus en zal de komende jaren vanuit een solide fundament transformeren naar een veelzijdige (netwerk)organisatie voor persoonlijke en hoogwaardige medisch specialistische zorg. Gelre heeft recentelijk haar strategie voor de periode 2019-2025 vastgesteld met als centraal thema ‘Zorg beter voor elkaar’.

Procedure

Solliciteer via AFAS. Je ontvangt een ontvangstbevestiging van je sollicitatie. Wij gaan zo spoedig mogelijk aan de slag met het selectieproces. Er zijn nog geen data voor sollicitatiegesprekken voor deze vacature gepland.

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Han van der Zee, CIO, via telefoonnummer 06 45376797 | 055 5811979.

Interesse?

Ben je geïnteresseerd? Reageer dan vóór 15 mei a.s.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te geven.

Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren en gebruik te maken van de verschillende functies op de website.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor u een betere gebruikerservaring krijgt.
Online surfgedrag/reclamecookies
Deze cookies worden enkel ingezet voor het kunnen afspelen van YouTubevideo's via onze website. Er worden dus geen gegevens verzameld voor reclamedoeleinden.

Meer weten