Functioneel beheerder

Details

De Zorg is in beweging. Zeker daar waar het de informatievoorziening betreft. Informatie managers, analisten en functioneel beheerders spelen hierin een onmisbare, adviserende, specificerende en ondersteunende rol, op de scheidslijn van zorgprocessen en (geautomatiseerde) systeemfuncties. Wij zoeken een ervaren collega om ons team te versterken en nodigen je uit om deze uitdaging met ons aan te gaan.

Afdeling

Kerntaken van de afdeling Informatievoorziening en Technologie (I&T) zijn het definiëren en uitvoeren van beleid op het gebied van (bestuurlijke) informatievoorziening. Zij ontwikkelt en beheert de geautomatiseerde informatiesystemen ten gunste van de zorg- en bedrijfsondersteunende processen, zowel in de ziekenhuisorganisatie als in de zorgketen waar deze onderdeel van uitmaakt. De afdeling I&T ondersteunt gebruikers bij het gebruik van de door haar beschikbaar gestelde ICT-middelen in hun werkzaamheden en adviseert de organisatie bij keuzes waarbij ICT een rol speelt.

Binnen de afdeling I&T / Informatie Management onderkennen we een vijftal informatiedomeinen waarmee we het Gelre informatie landschap bestrijken. Ieder domein heeft een team bestaande uit een informatie manager, informatie analist(en) en functioneel beheerder(s). Functionele aansturing vindt plaats binnen deze teams door de informatie manager die samen met een verantwoordelijk manager, portefeuillehouder, richting geeft aan de ontwikkelingen binnen het informatiedomein.

Werkzaamheden

Voor het domein Diagnostiek zoeken we een functioneel beheerder (m/v) die primair de organisatie ondersteuning gaat bieden bij het gebruik van beeld- en verslag verwerkende applicaties, met name Clinical Assistant (RVC).

Als functioneel beheerder (FB) ondersteun je proactief de organisatie bij het gebruik van deze applicatie(s), vertaal je de gebruikswensen van de organisatie in noodzakelijke wijzigingen, draag je er zorg voor dat bij onderhoud en projecten de beheer- en gebruikseisen geborgd zijn en draag je mede zorg voor het probleemloos in gebruik nemen van nieuwe en gewijzigde functionaliteit.

Je kent de applicaties die onder je hoede zijn, maar bovenal ken je de organisatie, haar medewerkers en haar werkprocessen in relatie tot het gebruik van de applicatie(s). Je draagt er zorg voor dat zij optimaal en ongestoord de applicatie kunnen gebruiken, ook op langere termijn. Je begrijpt dat processen niet op zichzelf staan en dat ook de onderliggende applicaties op diverse manieren met elkaar zijn verbonden.

Je adviseert proces-/systeemeigenaren, beheert de inrichting van en toegang tot de applicatie, coördineert de key-users, werkt met analisten aan verandertrajecten, analyseert en draagt zorg voor opvolging van incidenten en organiseert kennisoverdracht door documentatie en trainingen.    
Als functioneel beheerder ben je werkzaam binnen de afdeling I&T / Informatie Management (IM) en ontvang je hiërarchisch leiding van de manager IM en functioneel leiding van een informatie manager.

Functie eisen

• Je hebt een afgeronde HBO opleiding op het gebied van gezondheidswetenschappen, bedrijfskunde of informatievoorziening en je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring;
• Je hebt bij voorkeur uitgebreide inhoudelijke kennis van, en ervaring met, het ziekenhuisproces en in het bijzonder haar informatievoorziening;
• Je hebt bij voorkeur kennis van en ervaring met het ondersteunen van zorgverleners bij het gebruik van en het functioneel beheren van beeld-/verslagverwerkende applicaties als Clinical Assistant;
• Je hebt een goed ontwikkeld analytisch en conceptueel vermogen om verbanden te leggen en om afwijkende situaties te kunnen doorgronden;
• Je bent klantgericht en hebt een dienstverlenende houding;
• Je kunt complexe materie eenvoudig uitleggen en bent waar nodig overtuigend;
• Naast sterke communicatieve en presentatie vaardigheden, bezit je in ruime mate over sociale vaardigheden die van belang zijn bij het samenwerken met klanten en collega’s, zoals hulpvaardigheid, geduld, tact, stimuleren en motiveren;
• Je kunt zelfstandig werken binnen de aangegeven richtlijnen, maar hebt een teamgerichte opstelling.

Ons aanbod

Wij bieden een werkomgeving die volop in ontwikkeling is. Een uitdaging in een omgeving waarin je dagelijks ervaart hoe belangrijke goede zorg is voor iedereen en het belang van een goede informatievoorziening hierbij. De arbeidsvoorwaarden die we je bieden zijn conform de CAO ziekenhuizen.

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Martin Genuit, manager I&T / Informatie Management, via telefoonnummer +31 6 55 73 40 51.

Interesse?

Ben je geïnteresseerd? Reageer dan zo spoedig mogelijk. Bij voldoende reacties sluiten wij de vacature.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te geven.

Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren en gebruik te maken van de verschillende functies op de website.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor u een betere gebruikerservaring krijgt.
Online surfgedrag/reclamecookies
Deze cookies worden enkel ingezet voor het kunnen afspelen van YouTubevideo's via onze website. Er worden dus geen gegevens verzameld voor reclamedoeleinden.

Meer weten