AFAS salarisexpert

Details

Ben jij helemaal thuis in de salarisadministratie van AFAS en wil jij jouw expertise inzetten om werkprocessen efficiënter te maken en nieuwe software te leren kennen en verder te ontwikkelen? Dan ben jij dé salarisexpert van Gelre ziekenhuizen die we zoeken!

Afdeling

Het HR Serviceteam waar je gaat werken, voert zelfstandig een adequate personeels- en salarisadministratie voor onze ziekenhuizen. Het team is onder andere verantwoordelijk voor een tijdige en juiste uitbetaling van salarissen, een tijdige en correcte verstrekking van correspondentie en het verzorgen van arbeidscontracten.

Werkzaamheden

Als salarisadministrateur weet je precies wat je moet doen om de volledige salarisadministratie (AFAS) en de daarbij behorende fiscale afdrachten zo efficiënt mogelijk te verwerken. Het is vanzelfsprekend dat het salaris juist en op tijd verwerkt wordt, uiteraard inclusief controle op wet- en regelgeving. Als salarisexpert ben je graag jouw collega's behulpzaam met werkzaamheden die vanuit het roosterpakket komen en ingelezen moeten worden om te zorgen dat de juiste gewerkte uren en onregelmatigheidstoeslagen worden uitgekeerd. Je weet de link te leggen met de afdeling Finance, zodat je alle aansluitingen vanuit de Payroll kunt maken. Nieuwe looncomponenten aanmaken of functiekoppelingen maken vind je een uitdaging. Je bent uiteraard handig met de pc en vindt het leuk om nieuwe software te leren en te gebruiken. Het is voor jou een uitdaging om te onderzoeken of de werkprocessen efficiënter en slimmer gemaakt kunnen worden. Hiervoor overleg je graag met jouw leidinggevende en collega's, ook van andere afdelingen.

Wat je gaat doen:
• Zorgdragen voor de verwerking en controle van personeels- en salarismutaties
• Verzorgen van de afdracht Sociale verzekeringen/loonbelasting
• Vraagbaak voor salaris-, administratieve vragen en arbeidsvoorwaarden vanuit medewerkers, managers en de afdeling Finance
• Meedenken en adviseren over de verbetering van de HR/salaris administratieve processen
• Contact onderhouden met externe partijen zoals de Belastingdienst en het UWV
• Je verzorgt en controleert de periodieke salarisverwerking en juiste en tijdige betalingen
• Aan- en afmeldingen voor de pensioenadministratie en IZZ
• Onderhouden en aanmaken van bijvoorbeeld nieuwe looncomponenten
• Maandelijks de diverse managementrapportages vervaardigen en je genereert (al dan niet ad-hoc) overzichten uit het personeelsinformatiesysteem
• Daarnaast krijg je te maken met bedrijfsspecifieke regelingen
• Zorgdragen voor het afwikkelen van het jaarwerk en de jaarwissel en de inrichting van het loongebouw
• Ook op ICT-gebied weet jij je weg te vinden. Je zoekt en creëert graag oplossingen die jouw werk makkelijker maken
• Aansluitingen loonjournaalposten met betalingen/loonaangifte
• Balansspecificaties

Functie eisen

Je hebt:
• PDL afgerond en bij voorkeur ook je VPS behaald
• HBO werk- en denkniveau
• verregaande kennis van AFAS (Profit en InSite)
• minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
• goede kennis van MS Office pakketten (Excel: draaitabellen, verticaal zoeken)

Je bent communicatief vaardig waardoor je collega's op een prettige manier uit kunt leggen hoe hun nettosalaris tot stand is gekomen. Je bent flexibel, stressbestendig, representatief en communicatief vaardig. Daarnaast ben je cijfermatig goed onderlegd en kijkt kritisch naar processen. Uiteraard ben je goed op de hoogte van de nieuwste wet- en regelgeving en je kunt deze altijd juist toepassen. Kennis van cao-ziekenhuizen is een pré.

Ons aanbod

Wij bieden je een baan voor 32-36 uur (flexibel inzetbaar) per week. Een aanstelling voor onbepaalde tijd is wat wij voor ogen hebben en van belang achten voor de verdere ontwikkeling van onze afdeling. Zoals gebruikelijk wordt in eerste instantie een aanstelling voor de duur van 1 jaar gehanteerd.

Afhankelijk van je opleiding en werkervaring bieden wij je een salaris tussen de €3.000 - €3.917 bruto per maand op basis van 36 uur. 

Het betreft een brede en uitdagende functie binnen een professioneel team waarbij het belang van de klant centraal staat. De juiste en tijdige verloning van de salarissen voor de medewerkers is waar het allemaal om draait. Al met al een vrij complexe salarisadministratie waarin je je ervaring als salarisadministrateur mooi kunt toepassen.

Meer informatie

Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Evelien de Vries, manager HR Serviceteam, via evelien.de.vries@gelre.nl

Interesse?

Lijkt het je leuk om ons team te komen versterken? Reageer dan zo snel mogelijk. Bij voldoende reacties sluiten wij de vacature.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Deze website gebruikt cookies om u de best mogelijke ervaring te geven.

Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren en gebruik te maken van de verschillende functies op de website.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor u een betere gebruikerservaring krijgt.
Online surfgedrag/reclamecookies
Deze cookies worden enkel ingezet voor het kunnen afspelen van YouTubevideo's via onze website. Er worden dus geen gegevens verzameld voor reclamedoeleinden.

Meer weten